И да похапнем ... Рулца със сирене и кашкавал

Продукти:
за тестото:

150 мл. прясно мляко
150 мл вода
1 белтък
50 г краве масло
20 г мая за хляб /жива/
1 1/2 ч.л. сол
1 с.л. захар
3 1/2 ч.ч. брашно и още за доомесване


за плънката:
1 яйце
100 - 150г сирене

50 - 70г кашкавал

за намазване:
1 жълтък 
1/2 с.л. олио
1/2с.л. прясно мляко
маково семе

Смесваме водата прясното мляко и маслото и ги загряваме леко в микровълнова фурна или на котлона, трябва да са топли, а не горещи. Прибавяме белтъка, маята, солта и захарта и омесваме меко и еластично тесто. Оставяме го на топло да втаса около час.

Подготвяме плънката като настъргваме на ситно ренде сиренето и кашкавала и ги смесваме с разбитото яйце. Втасалото тесто се разточваме на правоъгълна кора дебела около 1см. Разпределяме плънката и завиваме на руло. Нарязваме на парчета с дебелина около 2 - 3 см. Рулцата подреждаме в застлана с пекарска хартия тава и оставяме отново да втасат 30 минути.
Жълтъка разбиваме с олиото и прясното мляко. С него се мажем втасалите рулца, поръсваме с мак и печем в загряла на 200 градуса фурна до готовност.


Рецептата имам от тук.
Да ви е сладко!

Коментари

  1. Дидка, неустоимо вкусни са :)
    Хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  2. Така е Дани, благодаря ти! Сина ми нямаше търпение да приключа с фотосесията, та да напада :)))
    Хубав вторник и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Диана, много са изкушаващи!
    А виждам и една златиста, хрупкава, долна коричка, която ме кара и да преглъщам... Дали не е останала една, за почерпка? ;)
    Хубав ден и много настроение пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма благодаря ти! Съжалявам, но отдавна вече няма :))), но пак ще направим :)
      Хубава нова седмица!

      Изтриване
  4. Дианче,направо са прекрасни!

    ОтговорИзтриване
  5. Мммм,да ти се прияде направо! Прекрасни са и много изкушаващи.Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. А, сядам да вечерям тук, не ме интересува! Разчупеното парченце е уникално! Разкошни са, Дианка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катя благодаря! Заповядай ще ми е приятно :)
      Хубава нова седмица ти желая!

      Изтриване
  7. Диди,разкошни рулца си направила!Само с кашкавал и сирене съм правила,но и с яйце в плънката не съм,благодаря за идеята,много ми харесва!
    Прекрасна сряда пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси и аз не бях слагала яйце в плънката, но се плучи чудесно. Благодаря ти че намина :)
      Хубава нова седмица!

      Изтриване
  8. Дианка, страшно са апетитни. Бих ги хапвала ежедневно!!!
    Много хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  9. Толкова лъскави и примамливи са тези рулца!Изящни!!!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили благодаря, радвам се че намина :)
      Хубава нова седмица!

      Изтриване

Публикуване на коментар